Reklamácia školy

Autor: Dušan Chudo | 6.1.2014 o 0:40 | Karma článku: 2,46 | Prečítané:  243x

Sú určité zákony, ktoré nám dávajú možnosť v prípade nespokojnosti s kúpeným produktom. Reklamovať  ho a žiadať náhradu. Ja, keď som nastúpil na vysokú školu, bol som nespokojný s obsahom vedomostí, ktoré som získal na strednej. A vtedy som si povedal, že by bolo dobré, aby som podal reklamáciu na moju strednú školu a pýtal si náhradu.

Nie som právnik, ani expert na obchodný reklamačný protokol. Takže neviem, či by to bolo po právnej stránke možné. A ak áno, tak v akej forme.  Avšak ja s mojimi laickými vedomosťami si myslím, že by reklamácia  školy v určitej forme možná bola. A ak nie, tak by mala byť.   Jeden z proti argumentov, prečo by sa nemala dať reklamovať škola ma napadá, že škola je bezplatná a dobrovoľná, tak akú náhradu by som chcel ?  V tom by som oponoval, keďže škola ma stála predovšetkým veľké množstvo premárneného času. A aj peniaze do školy musí študent investovať, či za dochádzku, ubytovanie, pomôcky a rôzne iné výdavky. Takže by som si pýtal ako náhradu peniaze, ktoré majú odčiniť premárnené roky.

Ja sa už školu reklamovať nechystám predovšetkým preto, lebo sa mi nechce a preto, že moju strednú školu mám veľmi rád . Keby sa však objavil niekto, kto by na to mal odvahu, tak to by ma potešilo.  A myslím, že by to bolo správne.

Slovenské školstvo je už dlhšiu dobu v kŕči, neschopné produkcie vzdelanosti.  Maturitné vysvedčenie je niečo, čo dávajú skoro zadarmo. Sám si pamätám ako pred maturitou sa hovorilo, ak na jar neprelezieš, tak ťa  prehodia na jeseň.  A tak to v skutočnosti je.   Takáto situácia vyhovuje prvoplánovým študentom, ktorí chcú iba zobrať vysvedčenie a ostatok je im ukradnutý. Ale aj názory mnohých z nich poukazujú na to, že zabíjajú veľké množstvo času v škole, ktorá im okrem vysvedčenia nič neponúkne.  Reklamácia školy by mala byť predovšetkým intervencia študentov proti impotentnému školstvu.

Po reklamácii školy , by sa škola cítila dotknutá ,urazená a rozčúlená.  Trochu by ju to vyhodilo z domnienky, že po odovzdaní vysvedčenia má už pokoj a nemusí nič riešiť. A žiak má byť  už spokojný.  Do veľkej mieri by to naštvalo dobré duše na školách. Tým myslím na učiteľov, ktorí v dobrom úmysle a snahe pomôcť. Nás obšťastňujú  dobrými známkami ktoré si nezaslúžime, alebo nás posunú do ročníka na ktorý nemáme potrebné vedomosti . Robia to s dobrým úmyslom nám pomôcť. Avšak v konečnom dôsledku je výsledok opačný. Tí by si mohli povedať : „ za dobrotu na žobrotu“ . A tak by to aj skutočne  bolo. Doplatili by na svoju dobrotu , ktorá by im bola zrazu vyčítaná.   Ukázalo by im to, že dobrota v tejto forme na školách nie je žiaduca.  A najskôr by prehodnotili svoje vzdelávacie postupy.

 

A toto by mala byť jedna z hlavných úloh takéhoto počinu. Dobre naštvať školu a učiteľov . Ktorí by z trucu učili prísnejšie a svedomitejšie, čo by mohlo byť prospešné pre obe strany. Aj keď pre mnohých študentov by to nebolo po vôli a šomrali by. Avšak spokojnosť žiakov s vyučovaním nemá byť starosťou školy alebo učiteľov.  Dôležité sú výsledky, ktoré by prísnejším prístupom mohli docieliť.  Reklamácia by mala byť precedens, ktorý by ukazoval na všetky školy, ktoré nie sú schopné plniť si ich základnú funkciu učiť.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Prvá banka prelomila tabu a zvýšila úroky na hypotékach

Zvyšovanie úrokov vraj nesúvisí so zmenami, ktoré pripravuje Národná banka.

DOMOV

Pavlis sa v novej funkcii teší luxusnému autu i debetnej karte

Exminister hospodárstva šéfuje Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo.


Už ste čítali?